Tilbage til forsiden

Den digitale Leg Bogen kan købes her.

Forfatterne afholder foredrag om følgende emner, men tilpasser naturligvis gerne til målgruppens udgangspunkt og særlige interesser:

Computerspillet som medie for læring

Hvordan kan man forstå og anvende computerspil i undervisningssammenhænge? Hvad er det for en type læring som spillene muliggør? Og lige så vigtigt: Hvornår er spillene ikke egnede?


Computerspillets æstetik og udvikling

Hvad kendetegner computerspillet som medie? Kan det for eksempel fortælle historier eller er det noget helt andet der er på spil?
Hvordan kan man analysere et computerspil og hvordan skal man gøre hvis man gerne vil lave sine egne?


Computerspildesign og sociale forhold

Hvordan designer man communities og rum til interaktion i spil? Foredraget beskriver hvordan man understøtter ønskede sociale dynamikker og undgår problematisk spilleradfærd (player-killers, sabotører etc.).

Interesseret? Skriv til: admin@autofire.dk

 

Interview
DRs Egon Clausen interviewer forfatterne
(Kræver RealPlayer).

Fra: P1 - Læst og Påtalt, 30.08.2000
Autofire.dk
Litteraturhenvis-
ninger etc. er flyttet til sitet Autofire.dk.
Tidligere oplæg (PP)
Den digitale Leg - computerspil og pædagogik (4MB)
5 gode grunde til at tage computerspl alvorligt (1,4MB)
Dragen på loftet (1,7MB)
Computerspillets Arkitektur (2,9MB)

Sidst opdateret: | web@autofire.dk